اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به انواع ساندویچ‌ها و جای دادن آن در وعده‌های غذایی علاقه زیادی دارید و از طرفی هم به سلامتی خود اهمیت می‌دهید، بهتر است در اولین فرصت اقدام به تهیه یک دستگاه ساندویچ ساز خانگی کنید زیرا به وسیله این دستگاه می‌توانید ساندویچ‌های مختلف را در کوتاهترین زمان ممکن آماده کنید. از طرفی ساندویچ سازها گزینه بسیار مناسبی برای تهیه تغذیه فرزندتان برای مدرسه و یا حتی خودتان در محل کار می‌باشند. به این ترتیب همیشه یک غذای سالم، جمع و جور و در عین حال خوشمزه و پرطرفدار با خود به همراه خواهید داشت. این موضوع باعث می‌شود که حداقل خیالتان از بابت تغذیه فرزندتان راحت باشد و دیگر در طول روز نگران این نباشید که در خارج از خانه چه می‌خورد؟


اما سوالی که در این میان مطرح می‌شود، این است که ساندویچ سازها چند نوع و مدل دارند؟ و هر یک از آنها دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشند؟ کدام مدل از آنها کارآیی بیشتری داشته و ارزش خریدن دارد؟


آشنایی با انواع و مدل‌های ساندویچ ساز


ساندویچ سازها نیز مانند بسیاری از وسایل دیگر دارای انواع گوناگون می‌باشند. این تنوع و گوناگونی به شما این امکان را می‌دهد که با توجه به نیاز و بودجه‌ای که دارید، اقدام به خرید نمایید.


مثلا نوعی از ساندویچ سازها برای آماده کردن پیتزا هستند که اگر مصرف این غذا در خانه شما بالا زیاد می‌باشد پس بهتر است این نوع ساندویچ ساز را تهیه کرده تا بتوانید به راحتی غذای خود را اماده سازید. همچنین نوع دیگری از این دستگاه برای خرید از سایت آمازون زمان صبحانه مناسب بوده و می‌توانید ساندویچ‌های خوشمزه درست کنید. باید با توجه به بیشترین نیاز خود خریدتان را انجام دهید.


ساندویچ ساز چه اندازه‌ای بخریم؟


شما باید این موضوع را به خوبی بدانید که هر دستگاه ساندویچ ساز دارای اندازه‌ای متفاوت نسبت به دیگری می‌باشد. به بیان واضح‌تر، برخی از مدل‌های این دستگاه، 4 ساندویچ آماده به شما تحویل می‌دهند و برخی دیگر قابلیت آماده کردن 8 ساندویچ را به طور همزمان دارند. طبیعتا هرچه تعداد ساندویچ‌های آماده شده در یک لحظه بیشتر باشد، ابعاد و اندازه این دستگاه بزرگتر خواهد بود. حال اینکه شما کدام‌ یک از ابعاد آن را انتخاب نمایید، کاملا به میزان مصرفتان و نیز تعداد اعضای خانواده بستگی خواهد داشت.


بهترین مدل‌های ساندویچ ساز (Sandwich Maker)


ساندویچ ساز Black and Decker TS 4080


ویژگی بارز این ساندویچ ساز، جنس نچسب آن بوده که از چدن و یک لایه تفلون تشکیل شده است. ساندویچ‌ها به هیچ عنوان به سطح دستگاه نچسبیده و در نهایت شستشو را نیز برایتان بسیار راحت می‌کند. همچنین ظرفیت این دستگاه به گونه‌ای است که می‌تواند 8 ساندویچ را به طور همزمان برای شما آماده نماید.


ساندویچ ساز Tefal Ultracompact SM1552

اگر می‌خواهید دستگاه ساندویچ ساز فضای کمی را در آشپزخانه‌تان اشغال کند، این مدل بهترین گزینه برای شما خواهد بود زیرا ابعاد و اندازه کوچکی داشته و البته به دنبال این موضوع، تعداد کمی ساندویچ در یک زمان مشخص برای شما آماده می‌سازد. همچنین لازم به ذکر است که دسته آن عایق بندی شده و به همین خاطر پس از اتمام کار دستتان را نمی‌سوزاند. اما یک موضوع را در نظر داشته باشید که دو صفحه این دستگاه به منظور شستشو از هم جدا نمی‌شوند از این جهت شاید کمی شما را اذیت کند.


ساندویچ ساز Kenwood SM740


این مدل ساندویچ ساز دارای ظرفیت بالایی برای آماده سازی ساندویچ بوده و دارای دو ویژگی مثبت می‌باشد؛ یکی اینکه جنس آن نچسب بوده و شما را نگران چسبیدن ساندویچ‌ها به صفحه نخواهد کرد و دیگر اینکه در کنار این موضوع، دسته آن نیز عایق بندی شده و به این ترتیب کار را برای شما پس از اتمام پخت ساندویچ سخت نمی‌کند.


ساندویچ ساز مدل Feller SM275


از جمله ویژگیهای منحصر به فرد این دستگاه میتوان به این مورد اشاره کرد که علی رغم ابعاد کوچکی که دارد، میتواند با ظرفیت بالا به شما ساندویچ تحویل دهد! یعنی با ابعادی کوچک توانایی آماده کردن 8 ساندویچ را دارا میباشد. ویژگی مهم دیگر آن این است که میتوانید دستگاه را به صورت عمودی در محل مورد نظر قرار دهید و به این ترتیب فضای کمتری را برای نگهداری اشغال خواهد کرد. همچنین فراموش نکنید که دو صفحه آن برای شستشوی راحت‌تر قابل جداسازی می‌باشند.


ساندویچ ساز Philips HD 2393


ظرفیت این دستگاه به گونه‌ای است که می‌تواند دو ساندویچ کامل یا به عبارتی 4 ساندویچ نصف شده برایتان آماده کند. صفحات این دستگاه نیز قابل جدا شدن نبوده و از این جهت ممکن است شستشو را سخت کند اما در عوض به سبب نوع طراحی آن می‌توانید به صورت عمودی از آن نگهداری کنید.


در این مقاله سعی کردیم تا شما را با دستگاه‌های ساندویچ ساز و تعدادی از مدل‌های آن آشنا کنیم. چنانچه قصد خرید هر یک از مدل‌های این وسیله را دارید به شما پیشنهاد میدهیم که با خرید از سایت های خارجی نظیر ebay و آمازون، تجربه‌ای به یاد ماندنی داشته باشید.